Βιοποικιλότητα και Βιολογική Καλλιέργεια

Παρά τις εντολές των δασκάλων να είναι ήσυχα, αυτά δεν ήθελαν σημαντική αφορμή για να αρχίσουν να μιλούν μεταξύ τους ψιθυριστά. Και μια και ήταν καμπόσες δεκάδες, αυτός ο ψίθυρος εξελισσόταν σε ένα εκκωφαντικό βουητό σε κλάσμα δευτερολέπτου. Οπότε γινόταν ξανά αναγκαία η παρέμβαση των πρώτων. Μέχρι που άρχισε το μάθημα δηλαδή. Γιατί τότε, μαθητές και μαθήτριες διαφόρων τάξεων, από την έκτη, την πέμπτη, την τετάρτη αλλά ακόμα και την δευτέρα, του Β’ Δημοτικού Σχολείου Έγκωμης κάρφωσαν τα μάτια τους στην οθόνη με μιας για να παρακολουθήσουν με προσοχή ένα μάθημα που ήταν κάπως διαφορετικό από τα καθημερινά μαθήματα, όπως η αριθμητική ή η γραμματική.

Για τη βιοποικιλότητα έτυχε να μιλήσουν στο σχολείο. Ήξεραν ότι προέρχεται από τις λέξεις βίος και ποικιλία, άρα ήταν η ποικιλία της ζωής. Πολλά είχαν ακούσει και για τη βιολογική καλλιέργεια. Αυτό διευκόλυνε πολύ το μάθημα, μια και το θέμα ήταν η Βιοποικιλότητα και η Βιολογική Καλλιέργεια. Ήξεραν επίσης τι είναι το οικοσύστημα. Μόλις και πρόλαβαν να δουν ένα κόσμο που χάνεται. Μια και γεννήθηκαν σε μια εποχή που η βιοποικιλότητα δέχεται πανταχόθεν πιέσεις, τα οικοσυστήματα αδυνατούν να προσαρμοστούν στις κλιματικές αλλαγές, τα υπόγεια ύδατα μολύνονται συστηματικά και η βιομηχανία τροφίμων έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα ξένο προς την ανθρώπινη φύση τρόπο διατροφής. Έτσι ήταν πρόθυμα να μάθουν και να ακούσουν για εκείνον τον κόσμο που είχαν κάποτε γνωρίσει οι παλαιότεροι και τους τον παραδίδουν διαφορετικό, τραυματισμένο, μισοκαταστραμμένο.



Και σαν προχωρούσε το μάθημα, είδαν πως αυτό που είναι γνώση σε πολλά παιδιά, ισχύει και στην περίπτωση της παραγωγής της τροφής για τον άνθρωπο. Πως δηλαδή η απληστία και η πλεονεξία ορισμένων ανθρώπων, έχει καταστήσει δέσμια την ανθρωπότητα σε ένα είδος διατροφής που διαταράσσει οικοσυστήματα και αφανίζει ζώα και φυτά, εκθέτοντας σε σοβαρούς και ανυπολόγιστους κινδύνους την ανθρώπινη υγεία. Πώς να χωρέσει στο μυαλό ενός οκτάχρονου παιδιού πως υπάρχουν εταιρείες που έχουν εισαγάγει στο γενετικό κώδικα της ντομάτας γονίδια του ψαριού για να διατηρείται η ντομάτα στα ψυγεία για περισσότερο διάστημα; Και πως ενώ αυτή η διασταύρωση θα μπορούσε να προκαλέσει αρρώστιες στους ανθρώπους, αυτή η ίδια εταιρεία θα κάνει ακόμη μεγαλύτερα κέρδη, όταν θα παράγει εκείνο το φάρμακο για αυτές ακριβώς τις αρρώστιες; Γιατί να μην μπορεί κάποιος να τους σταματήσει;

Το χτεσινό μάθημα ήταν περισσότερο μια αρχή. Όταν αυτά τα παιδιά θα έχουν μεγαλώσει, πολλά είδη που σήμερα κινδυνεύουν, θα έχουν ήδη εκλείψει. Πολλά οικοσυστήματα δεν θα υπάρχουν πλέον. Ωστόσο, αν μάθουν από τώρα να διαβάζουν τις επιγραφές με τον κατάλογο των συστατικών στα προϊόντα που αγοράζουν από σήμερα, τότε θα είναι σε θέση να αναπτύξουν την κριτική σκέψη που θα χρειάζονται ως καταναλωτές για να αναγκάσουν τη βιομηχανία τροφίμων να αλλάξει νοοτροπία. Και να παραδώσουν στα δικά τους παιδιά έναν κόσμο καλύτερο.

0 comments: